lørdag 23. mars 2013

Mens vi venter på vår...

planlegger jeg hage og potter om planter som begynner å få det trangt. Det kan nemlig se ut til at vi må vente veldig lenge på varmere tider. Tror aldri jeg klarer å slå meg til ro med at april består av mer vinter enn vår her i nord.  Siden det er flere minusgrader har vi laget ballonglykter. Enkelt og pent. Oppskrift finner du på bloggen Moseplassen, som absolutt er verdt en titt dersom du er hageglad.







For en tid siden plantet jeg økologiske paprikafrø. Siden det var 65% sjanse for spirer og jeg sikkert kom til å enten tørke ut eller drukne minst to, sådde jeg 5. Nå sitter jeg her med 4 flotte minibusker.....foreløbig har bare den flotteste planten fått større potte.
Det blir spennende å se om jeg får frukt p den og chillien. Basilikum har tittet opp og dufter skjønt når man dulter litt borti den. Ellers har jeg forsøkt meg på en ny sort agurk, som kalles Jungelagurk! Festlig navn, ikke sant!? Jeg har funnet ut at den er veldig skjør, tatt livet av tre, men frø er ikke noe å spare på så jeg har gitt de siste frøene en ny sjanse! Fuktene blir 3-4cm lange og ligner mer en liten grønn melon enn en agurk. Tror sorten er noe mexikansk?!



Prøver fylle ventetiden med ting jeg liker å gjøre for å koble av i hverdagen. Da blir det litt maling.




Det er mye som foregår på Bakketoppen for tiden. Mannen i huset er i jobbytte, og har derfor mye ekstra arbeidstid som gjør at han er mye borte. Eldstemann får i løpet av April ferdig rommet sitt, før vi hopper videre til lillebror sitt rom. Jeg har tatt et valg ang de alt for mange ekstra kiloene kroppen min bærer på og starter etter påske på et program for å legge om livsstilen min. Det blir et tøft og veldig spennende år. Vi har i alle fall ambisjoner.

Dagens ambisjoner begrenser seg til en kopp te og bestige fjellet av skittne klær. Så må jeg vel dra frem noe som likner påskepynt. Like spennende hvert år å se om musa har gått til angrep på påskekyllingene våre.

God Påske!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar