lørdag 20. april 2013

Jeg legger om...

Påsken kom og gikk. April ble månden for starten på et friskere og sunnere liv. Mye mental forberedelse og jeg følte meg veldig klar til å endre på vaner, følelser, fysisk aktivitet...blant annet. Den første uken etter oppstartet program, var jeg i ren lykkerus! Det var en befriende følelse å slippe og forholde seg til mat. Menyen er enkel (shake, næringsbar, suppe, 3liter vann og 4kopper usøtet te ila dagen i tillegg fiskeolje og phsyllium). Jeg var mett hele dagen og super stolt over egeninnsats! Jeg slanket bort hele 3,5kg første uka! Pangstart!
 
Andre uka var litt tøffere, periodevis slapp og sulten, men det tok seg opp etter et par dager.Har jobbet fult i perioden og vært alene med barna så det var nok ikke så rart at det ble tøft til tider. Har jo måttet lage alt av mat og sørget for at guttene har fått i seg det de trenger. Andre uka gikk jeg ned 1,5kg, men hadde bygd en del muskler og mistet like mye i fettprosent som den uka jeg gikk ned 3,5kg! Magemålet sa at jeg hadde krympet 10cm!!(?) Det lønner seg å trene!! *klapp på skuldra*

Halvveis inn i 3.uka og jeg synes utfordringene står i kø. Spesielt nå når det er helg. Det blir mange indre dialoger. 'Jeg velger å ikke spise pizza fordi det vil ikke hjelpe meg dit jeg ønsker å komme, tvert imot det vil ta meg lenger unna målet mitt', 'Jeg velger å holde meg til denne dietten en stund til, fordi det er bra for meg å finne andre måter å kose meg på' osv osv. Mange mener kanskje at det bør være motivasjon nok å gå så mye ned på så kort tid, men det er ikke barebare å endre på noe som har vært et problem et helt liv. Da jeg startet i dette programmet ble jeg spurt om hva min trivselsvekt hadde vært. Jeg viste ikke, jeg har jo alltid vært feit. Jeg må denne uka lage meg klare mål slik at jeg vet hva jeg skal jobbe for.  Jeg må finne ut hva jeg må gjøre mindre av og hva jeg må gjøre mer av. 

Nå skal jeg nyte et glass Farris sitron og legge en ansiktsmaske. Det er jammen bra kos det også!
God helg fra meg til dere! ♡♥♡

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar